Informacje o taxi bagażowych

Realne próby skonstruowania silnika samochodowego

silnikDruga połowa XIX wieku przyniosła wynalezienie prawidłowo opracowanych i skonstruowanych silników spalinowych, nadających się do napędu pojazdów. Długa listę konstruktorów zapoczątkowali dwaj Włosi: doktor nauk fizycznych, EugenioBarsanti, i obywatel ziemski Felice Mafteucci, przyjaciel Barsantiegoo Obydwaj pracowali we Florencji. Ich pierwsze doświadczenia na uniwersytecie San Giocannino popierał swymi teoretycznymi studiami mediolański arystokrata, de Cristoforis, który opracował sposób uzyskania energii mechanicznej z energii cieplnej, powstającej przy spalaniu mieszaniny wybuchowej.

Silnik do bagażówki

Pierwszy silnik Barsantiego i Matteucciego z 1856 oparty na patentach włoskich i angielskich, był dwucylindrowy, lecz trzysuwowy, bez suwu sprężania, zasilany naftą lub benzenem zamiast początkowo przewidywanego gazu świetlnego. Następny, ulepszony silnik ukazał się w roku 1858, a trzeci, zamówiony konkretnie przez szwajcarską firmę Escher i Wyss w Zurychu, wystawiony został na pierwszej Narodowej Wystawie we Florencji w 1861 roku. Dalsze prace przerwała nieoczekiwanie śmierć Barsantiego, który zaraziwszy się tyfusem zmarł w 1864 roku w Liege, dokąd udał się w celu zakontraktowania budowy serii swych silników dla bagażówek. W tym samym roku zmarł również ciężko chory Matteucci. Nikt niestety nie podjął dalszej pracy i silniki włoskich pierwszych wynalazców poszły w zapomnienie.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Informacje

Romuald Cieśla, mieszka i pracuje w Warszawie. Branżą transportową i motoryzacją, interesuje się od dziecka. Strona korzysta z ciasteczek Cookies.

Auta w Warszawie

Więcej informacji - Kliknij i zobacz

Autokasacja w Warszawie - tutaj.