Informacje o taxi bagażowych

Najlepiej sprzedające się pojazdy w dawnych czasach

Wiekszosc klientów kupowała samochody Citroën i Renault, produkowane już w wielkich seriach i dzięki temu najtańsze. Ponadto rozpowszechnienie tych samochodów dawało możność zapewnienia im należytej obsługi technicznej w gęstej sieci warsztatów, wyposażonych w potrzebne częsci zamienne. W tych warunkach liczne fabryki samochodów musiały albo poświęcić sie produkcji samochodów luksusowych i sportowych, produkowanych starym sposobem, w małych seriach jako podwozia, albo ulec likwidacji.

Przy koncu omawianego okresu pozostały już tylko nieliczne fabryki. Amilcar, Bugatti, Delage i Salmson poswieciły sie budowie samochodów sportowych i wyścigowych. Farman, Delahaye, francuska Hispano-Suiza, Panhard-Levassor i Voisin budowały samochody luksusowe karosowane przez karosjerów światowej wówczas sławy, jak Belvalette, Duviver, Grummer, Kellner, Labourdette, Saoutchnik lub Weymann. Niektóre firmy starały sie wyróżnić stosując pionierskie, najbardziej nowoczesne konstrukcje, jak rurowe podwozia z niezależnym zawieszeniem wszystkich kół konstrukcji Cottin-Desgouttes, albo napęd na przednie koła, zastosowany przez konstruktora J.A.

Możliwości transportowe bagażówek były istotne

ZbrojovkaBrno(03)-Z9-(01)Gregoire w samochodzie Tracta. Nie przyniosło to im korzyści materialnych, było jednak postępem w konstrukcji samochodów, który później inni z powodzeniem umieli wykorzystać. Również producenci nadwozi odznaczali sie pomysłowością w zakresie konstrukcji. Powszechnie używane nadwozie otwarte nie nastreczało im większych trudności, lecz budowa nadwozia zamkniętego coraz bardziej poszukiwanego przezhabywców, była bardzo trudna.

Drewniany szkielet nadwozia obity blachą i przytwierdzony za pomoca śrub do podwozia po stosunkowo krótkim czasie używania zaczynał skrzypiec, oznajmiajac tym o powstawaniu deformacji, spowodowanych niedoskonałym połączeniem nadwozia z podwoziem, którego rama nigdy nie była idealnie sztywna. Aby usunąć to zjawisko, Weymann zbudował nadwozie zamknięte, złożone z lekkich drewnianych płyt, pokrytych dermatoidem i pośrednio tylko połączonych z ramą podwozia, unikając w ten sposób wpływu deformacji ramy podwozia na nadwozie. Wygląd nadwozia Weymanna był bardzo oryginalny i utrzymało sie ono przez pewien czas, zwłaszcza narsamochodach o charakterze sportowym.

1 Komentarz

  1. zar zar
    23 września 2016    

    Podaję dalej! i zapodaję link od siebie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Informacje

Romuald Cieśla, mieszka i pracuje w Warszawie. Branżą transportową i motoryzacją, interesuje się od dziecka. Strona korzysta z ciasteczek Cookies.

Auta w Warszawie

Więcej informacji - Kliknij i zobacz