Informacje o taxi bagażowych

Podwozie dla bagażówki i innych samochodów

Rasmussen_1906Twórca niemieckiego popularnego samochodziku, który zyskał powszechne uznanie i był produkowany przez z górą ćwierć wieku, był Duńczyk Jörgen Skafte Rasmussen, konstruktor osiadły od dawna w Niemczech, który w 1918 roku skonstruował udany mały silnik dwusuwowy, zastosowany następnie w 1921 roku do produkcji motocykli. W 1928 roku Rasmussen zbudował samochodzik o zupełnie odmiennej, dotychczas przez nikogo nie stosowanej, konstrukcji.

Miał on dwucylindrowy silnik dwusuwowy, umieszczony z przodu i napędzający tylne koła. Silnik miał średnicę cylindra 68 mm, skok tłoka 74 mm i pojemność 584 cm3. W dalszych latach samochód ten został przekonstruowany. Rasmussen zastosował w nim napęd na przednie koła, również z silnika dwucylindrowego, dwusuwowego o pojemności 480 cms i mocy 15 KWW, umieszczonego w poprzek ramy podwozia.

Mechanizmy napędu były zblokowane z silnikiem. Hamulec nożny mechaniczny działał na cztery koła. Niezależne zawieszenie przednich i tylnych kół za pomocą dwóch poprzecznych resorów półeliptycznych. Rama podwozia umożliwiała umieszczenie wygodnego nadwozia dwu lub czteroosobowego. Nadwozie miało drewniany szkielet obity sklejka, oklejoną dermatoidem.

Samochód ten marki DKW przetrwał aż do naszych czasówi był produkowany jeszcze po drugiej Wojnie światowej ze zmienionym nieco kształtem nadwozia. W 1928 roku Opel największa niemiecka fabryka samochodów, przeszła na własność amerykańskiego koncernu General Motors, który zainstalował w niej urządzenia do wielkoseryjnej produkcji samochodów z całkowicie stalowym nadwoziem.

Już przedtem, w latach 1926-1927, powstało w Niemczech wiele typów samochodów, które były naśladownictwem lub kopią pojazdów konstrukcji amerykańskiej. Na przykład Adler Standard 6, zbudowany przez prof. G. Beckera był wierna kopia Chryslera. Ośmiocylindrowy Stoewer bardzo był zbliżony w swej budowie do amerykańskiego Gardnera. Wielu innych konstruktorów i producentów niemieckich przyłączyło się do tego kierunku amerykanizacji samochodów krajowych.

Tym tendencjom w niemieckim przemyśle motoryzacyjnym przeciwstawiały się jednak twórcze myśli konstrukcyjne szeregu utalentowanych techników. Warto w tym miejscu wspomnieć firmę Röhr, której samochody w zakresie budowy podwozi nie tylko przewyższały swymi właściwościami ruchowymi wszystkie ówcześnie znane konstrukcje.

Informacje

Romuald Cieśla, mieszka i pracuje w Warszawie. Branżą transportową i motoryzacją, interesuje się od dziecka. Strona korzysta z ciasteczek Cookies.

Auta w Warszawie

W budowie bloga, pomogła nam Autokasacja w Warszawie. Więcej informacji, znajdziesz tutaj.