Informacje o taxi bagażowych

Przemysł motoryzacyjny w Niemczech przed wojną

Przemysł samochodowy przed pierwszą wojną światową odgrywał poważną rolę wgospodarce niemieckiej. Samochody produkowane w Niemczech były eksportowane do bardzo wielu krajów i cieszyły się dobrą renomą. Pod koniec wojny i w krótkim okresie po jej zakończeniu nastąpiła pewnego rodzaju stagnacja konstrukcyjna. Nowe typy samochodów, produkowanych przez poszczególne fabryki, nie różniły się prawie od wytwarzanych przed wojną.

W związku z tym stały się gorsze jakościowo i mniej nowoczesne od pojazdów budowanych w innych krajach. Podczas gigantycznej i słynnej inflacji, jaka miała miejsce w tamtych latach w Niemczech, zarysowało się załamanie eksportu samochodów do USA. Po ustabilizowaniu sie marki niemieckiej zaczęto importować samochody amerykańskie. Samochody te miały coraz większy popyt.

Sprzedaż samochodów w Europie

Niemieccy przemysłowcy, chcąc przełamać tę niekorzystną dla siebie koniunkturę zaczęli interesować sie amerykańskimi metodami produkcji. Jednakże mniej zwracali uwagę na postepowe rozwiązania konstrukcyjne, a więcej na technologię wytwarzania. Pod hasłem racjonalizacji powstawały taśmy montażowe w wielu fabrykach niemieckich, co przy niemasowej produkcji nie zawsze przynosiło korzystne rezultaty.

Potokową produkcję uzyskały jednak tylko nieliczne zakłady przemysłowe (Opel, Mercedes). Rynek wykazywał duże zainteresowanie małymi, tanimi samochodami taxi bagażowymi. Nic też dziwnego, że powstało cały szereg nowych firm, produkujących takie pojazdy. Wśród nich można wymienić przykładowo: Ego, Baer, Grade, NUG, Sphinx, Stolle, Szawe, a także produkowane na naszych ziemiach zachodnich, przynależnych wówczas do Niemiec – małe samochody Onnasch (w Koszalinie 1924 rok) i Teco (w Szczecinie).

Również i istniejące firmy konstruowały i produkowały mikrosamochody, niejednokrotnie bardzo udane (wspomniany już Opel, a także Hanomag i Grade). Z innych marek samochodów, które powstały w Niemczech w latach 1919-1930, warto wspomnieć o następujących: AGA (Aktiengesellschaft für Automobilbau), Selve, Fadag, Taksówki Bagażowe, Falcon, Maybach, Moll, Röhr, Stolle. Było i wiele innych firm, które powstawały, bankrutowały, łączyły się ze sobą.

1 Komentarz

  1. jak jak
    23 września 2016    

    Dziękuję za odpowiedź, bardzo mi pomogłaś :)pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Informacje

Romuald Cieśla, mieszka i pracuje w Warszawie. Branżą transportową i motoryzacją, interesuje się od dziecka. Strona korzysta z ciasteczek Cookies.

Auta w Warszawie

Więcej informacji - Kliknij i zobacz

Autokasacja w Warszawie - tutaj.