Informacje o taxi bagażowych

Węglowodory z układu wydechowego

Sylwetka procesów kremowania w tłokowych silnikach spalinowych o zapłonie automatycznym uwzględnia skład mazie paliwowo-powietrznej, jej temperaturę zapłonu i intensywność utleniania. Węglowodory w spalinach są wynikiem niezupełnego i niecałkowitego spopielania paliwa, w każdym bądź razie część z nich wymięka utlenianiu w czasach profesji, co więcej wydmuchu niespalonego paliwa. Niecałkowite spalanie węglowodorów jest przywołane brakiem tlenu w kompletnej pojemności komory kremowania bądź lokalnie czy też z przyczyny działania efektów przyściennego i szczelinowego tudzież parowania oleju silnikowego i paliwa.

maxresdefaultJeśli temperatura mieszanki paliwowo-powietrznej w obwodach chwilowych wałków jest za bardzo mała, żeby mogło nadejść jej spalenie zachodzi gaśnięcie ognia. Wówczas węglowodory w warstwie przyściennej o grubości co więcej 0,2 mm nie zostają utlenione, zaledwie są ekspulsowane przez ustrój wylotowy wespół ze spalinami. Taki sam wynik powoduje tzw. skutek szczelinowy ze względu gaśnięcia pożaru w nieznacznych dziurach pomiędzy kręgami tłokowymi a gładzią cylindra, w rowkach pierścieniowych oraz pomiędzy denkiem pobijaka, a rolą przegródki spalania głowicy. Wygaszanie płomienia w nieznacznych dziurach, efektem wcinania ciepła przez ścianki walców, zależy do zestawu mazie, ciśnienia powietrza na wentylu do walca a także temperatury tłoka i głowicy.

Intensywność uchodzenia węglowodorów zależy od temperatury w komorze spopielania silnika. Około 20% węglowodorów wydzielanych przez silnik z zapłonem iskrowym to pary etyliny odprowadzane ze skrzyni korbowej, kabla dolotowego, odsysania paliwa i oleju do układu dolotowego a także z odpowietrzania zasobnika paliwa. Węglowodory są wydalane poprzez układ wylotowy, zarówno te, które powstały z niespalonego oleju silnikowego, wciskającego się do komory kremowania oleju na gładziach cylindrów, przebiegów sorpcyjnych par oleju na elementach motoru.

Układ wydechowy a olej napędowy

Warstwa oleju, przyswajając paliwo, powoduje spadek jego lepkości. Na przestrzeni suwu wylotu, ale także dolotu i spalania, kreuje się szychta paliwowo- -olejowa, będąca źródłem nie utlenionych węglowodorów. Im ogromniejsze zniszczenie oleju silnikowego (np.. spożytkowane okręgi tłokowe) tym ilość węglowodorów w spalinach ogromniejsza. W wysokiej temperaturze gazów spalinowych zachodzi upadek albo rekonstrukcja struktur węglowodorowych par oleju.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Informacje

Romuald Cieśla, mieszka i pracuje w Warszawie. Branżą transportową i motoryzacją, interesuje się od dziecka. Strona korzysta z ciasteczek Cookies.

Auta w Warszawie

Więcej informacji - Kliknij i zobacz